نکات مهم در خرید ملک مسکونی

نکات مهم در خرید ملک مسکونی

چنانچه قصد خرید ملک دارید نکات مهمی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید و هنگام بازدید خانه‌ها باید آنها را در نظر داشته باشید تا با اطمینان بیشتری خرید خود را انجام دهید. با انتخاب درست و خرید هوشمندانه ملک در طولانی مدت، رضایت و سود بیشتری را تجربه می کنید. توجه نکردن به نکات زیر شما را در مدت زمان کوتاهی از انتخاب خود پشیمان و دلسرد خواهد کرد.

منطقه مناسب در خرید ملک

اولین نکته‌ای که هنگام بازدید باید به آن توجه داشته باشید محله‌ای است که ملک در آن قرار دارد،‌ شاید بگویید مقدار بودجه‌ای که در اختیار دارید در این مورد اهمیت دارد، اما احتمالا با همان مقدار پول در محله‌های بهتر هم بتوانید ملک مناسبی پیدا کنید، پس در ابتدا تمام موارد و گزینه های ممکن را بررسی کنید تا سرمایه گذاری و خرید مطمینی داشته باشید. اگر روزهای کاری پرمشغله ای دارید و زمانی که در خانه می‌گذرانید به آرامش بیشتری نیاز دارید، بهتر است منطقه‌ای که انتخاب می‌کنید از خیابان‌های مرکزی شهر فاصله بیشتری داشته باشند. حتما دقت داشته باشید امکانات رفاهی که احتمالا دفعات زیادی به آنها احتیاج پیدا می‌کنید در فاصله زیادی از ملک شما قرار نداشته باشد. همچنین وجود یک فضای سبز در نزدیکی خانه شما یک امتیاز مثبت به حساب می‌آید.

کدام فاز شهرک اندیشه بهتر است

معرفی فاز یک اندیشه

فاز یک شهرک اندیشه جزو قدیمی‌ترین و معروف‌ترین فازهای این شهرک استذخانه‌های فاز ۱ اندیشه که جنوبی‌ترین قسمت شهرک است، بافت سنتی دارند. این فاز شلوغ‌ترین فاز شهرک است و مراکز خرید زیادی دارد. برخی از افراد به خاطر همین شلوغی فاز یک را برای خرید خانه انتخاب نمی‌کنند. اما اگر به دنبال راه‌اندازی کسب‌وکار یا خرید خانه با متراژ کم هستید این فاز مناسب شماست. قیمت خانه در اندیشه فاز یک به دلیل سنتی بودن بافت خانه‌ها و کمبود امکانات رفاهی، نسبتا ارزان‌تر از سایر فازهاست. البته بخش‌های غربی این فاز گران‌تر از خیابان‌های شرقی آن است. جواب این که کدام فاز شهرک اندیشه بهتر است به ترجیحات و شرایط شما بستگی دارد.

فاز دو اندیشه

فاز ۲ اندیشه را به عنوان آرام‌ترین فاز این شهرک می‌شناسند. علت این است که در فاز ۲ مراکز تجاری و تفریحی کمی وجود دارد و در نتیجه تردد و رفت‌وآمد کم‌تر است. در ضمن فاز دو اندیشه مقداری دورتر از فازهای دیگر قرار گرفته است. این فاز برای کسانی که به دنبال آرامش و محیط‌ های ساکت هستند مناسب خواهد بود. اکثر خانه‌های فاز دو ویلایی هستند و متراژ بالایی دارند. در ضمن شهرک راه آهن در اندیشه فاز دو خانه‌ ها و آپارتمان های  مدرن و شیکی دارد و خرید خانه در فاز ۲ نیازمند سرمایه نسبتا زیادی است.

معرفی فاز سه اندیشه

اگر بپرسید کدام فاز شهرک اندیشه بهتر است جواب خیلی از افراد به این سوال فاز ۳ اندیشه خواهد بود. این فاز بهترین زیرساخت‌های شهری و گران‌ترین خانه‌های ویلایی را دارد و می‌توان آن را مدرن‌ترین فاز شهر اندیشه به حساب آورد. فاز سه بیش‌ترین امکانات تفریحی و رفاهی در اندیشه را به خود اختصاص داده و یکی از بهترین فازها برای خرید خانه و سرمایه‌گذاری است. اکثر خانه‌های این فاز متراژ بالایی دارند. با این توصیفات برای خرید خانه در فاز ۳ اندیشه به مبلغ بالایی نیاز خواهید داشت.

آشنایی با فاز ۴ شهر اندیشه

اگر برایتان مهم است که بیش‌ترین امکانات تفریحی و رفاهی را در محل زندگی‌تان داشته باشید، باید سراغ فاز چهار اندیشه بروید. این فاز هم مانند فاز سه اندیشه از امکانات مطلوبی برخوردار است و مجتمع‌های تجاری و اداری زیادی دارد. یکی از نکات جالب فاز ۴ وجود بازاری شبیه به بازار نقش جهان اصفهان به نام بازار بزرگ ایرانی اسلامی اندیشه است. این بازار قلب اقتصادی فاز چهار محسوب می‌شود. فاز ۴ اندیشه را می‌توان به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم کرد. قسمت شرقی خانه‌های ویلایی مشابه فاز ۳ اندیشه و همچنین آپارتمان‌های سازمانی دارد. اما در قسمت غربی فاز ۴ خانه‌ های مجتمعی و آپارتمانی با تراکم بالا و سال ساخت پایین مشاهده می‌شود.

موقعیت مناسب در خرید ملک مسکونی

زمان بازدید از ملک دقت زیادی به کوچه ای که ساختمان در آن قرار گرفته،‌ داشته باشید؛ اگر در کوچه ملک مدرسه، رستوران،‌ بیمارستان، ساختمان‌های تجاری بزرگ و مکان‌هایی با تعداد مراجعه کننده بالا وجود داشته باشد، احتمالا سر و صدای زیادی را در خانه باید تحمل کنید، درضمن در این معابر جای پارک برای مهمانان شما به سختی پیدا خواهد شد. تردد در کوچه‌های پر رفت و آمد برای شما مشکل خواهد بود، به خصوص در زمان اسباب کشی زحمت زیادی برای شما خواهد داشت. اگر کم‌تردد بودن کوچه برای شما مسأله مهمی است کوچه‌های بن بست انتخاب مناسبی برایتان می‌تواند باشد.

امکانات حمل و نقل عمومی

در زمان انتخاب محدوده ملک به دسترسی محله به امکانات حمل و نقل عمومی مانند ایستگاه تاکسی، اتوبوس، بی آر تی و به خصوص مترو توجه داشته باشید. اگر خودروی شخصی در اختیار دارید گاهی استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی سریع‌تر و راحت‌تر از رانندگی با خودروی شخصیتان است و زمان کمتری را در ترافیک مسیر صرف خواهید کرد و زودتر به مقصدتان میتوانید برسید. اگر ملک موردنظر شما آپارتمان باشد در زمان بازدید به تمیز بودن راهروها، پله‌ها،‌ بخش‌های عمومی ساختمان و جلوی درب واحدها هم بهتر است توجه کنید تا بهتر بتوانید نظم عمومی ساختمان را ارزیابی کنید.

توجه به وضعیت عمومی ساختمان

نکته بسیار مهم در زمان خرید ملک توجه به وضعیت ایمنی ساختمان است، به خصوص درمورد مقاوم بودن ساختمان در مقابل زلزله باید توجه بیشتری داشته باشیم. برای اطمینان از ایمنی ساختمان بهتر است یک نفر خبره در این زمینه را برای بازدید ملک همراه خود داشته باشید تا از تجربه و اطلاعات بیشتری استفاده کنید. همچنین توجه به سال ساخت بنا برای شما در این مورد می‌تواند کمک زیادی داشته باشد.

مورد بعدی توجه به تعداد واحدهای آپارتمان است، هرچه تعداد واحدها کمتر باشد احتمالا محیط ساختمان آرام‌تر خواهد بود ،‌همچنین قدر السهم شما از زمین ملک نیز بیشتر خواهد شد. تعداد واحد در هر طبقه نیز اهمیت زیادی دارد، که هرچه کمتر باشد حریم خصوصی شما بیشتر حفظ می‌شود و همچنین آرامش بیشتری در ملک خود خواهید داشت.

مسأله دیگر داشتن پارکینگ مناسب برای ساکنین ساختمان است، توجه کنید که پارکینگ ساختمان بهتر است مسقف باشد تا در مقابل تابش خورشید و برف و باران خودروی شما بیشتر محافظت شود. در بعضی آپارتمان‌ها برای خودروی اضافه یا میهمانان هم تعداد پارکینگ بیشتری در اختیار ساکنین ساختمان قرار داده می‌شود که یک مزیت به حساب می‌آید.

درمورد انتخاب طبقه سکونت‌تان توجه کنید که بدترین طبقات در آپارتمان، طبقه‌های اول و آخر هستند، در طبقه اول بیشترین رفت وآمد ساکنان وجود دارد و اینکه در مورد گرمایش خانه، ساکنین طبقه آخر بیشترین مشکل را داشته‌اند. در کل طبقات میانی و البته نزدیکتر به همکف انتخاب‌های بهتری می‌توانند باشند تا اگر زمانی مجبور به استفاده از پله‌ها بودید رفت و آمد برای شما ساده‌تر باشد.

نکات مهم داخل خانه در زمان خرید ملک

در این مرحله باید به نقشه خانه، امکاناتی که در ساخت آن استفاده شده نوع کف‌پوش،‌ لوازم گرمایشی و سرمایشی (و بهینه بودن مصرف آنها)، نورگیر بودن خانه و نوع پنجره استفاده شده در خانه توجه کنید. دیوار پوش نصب شده در فضای خانه تأثیر زیادی در نما و زیبایی دکوراسیون خانه دارد. مسلماً عایق صدا بودن دیوارها و دوجداره بودن پنجره‌ها یک مزیت به حساب می‌آید.

همچنین امکانات داخل آشپزخانه تأثیر زیادی در ارزش خانه دارد، نوع کابینت‌های استفاده شده در ساخت،  شیرآلات نصب شده،‌ داشتن فضای مناسب جهت قرار دادن لوازم برقی آشپزخانه نیز باید مورد توجه قرار گیرد. زمان بازدید از منزل از متراژ تراس هم مطمئن شوید، از تراس برای پرورش و نگهداری گل و گیاه به خوبی می‌توانید استفاده کنید.

در این مطلب از سایت آدرس ملک تمام فازهای شهرک اندیشه و امکانات و ویژگی‌های مهم در خرید ملک مسکونی را به طور جداگانه بررسی کردیم. حال اگر شما بخواهید در اندیشه خانه بخرید به نظرتان کدام فاز شهرک اندیشه بهتر است و کدام فاز را برای سرمایه‌گذاری و سکونت انتخاب می‌کنید؟

 

آدرس ملک :  FACEBOOK    TWITTER    LINKEDIN

 

نکات مهم در خرید ملک مسکونی

بازگشت به بالا

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید